Home » BLOG » Ostroga piętowa – leczenie

Ostroga piętowa – leczenie

Ostroga piętowa to bolesna dolegliwość, wynikająca z odkładania się złogów wapniowych w okolicach kości piętowej. Powoduje to powstanie wyrostka kostnego, który naciska na otaczające tkanki, prowadząc do stanu zapalnego rozcięgna podeszwowego i dolegliwości bólowych, zwłaszcza podczas chodzenia.

Fizjoterapia odgrywa kluczową rolę w leczeniu ostrogi piętowej, umożliwiając pacjentom łagodzenie bólu i poprawę funkcji stopy. W moim gabinecie mam sprawdzoną metodę leczenia ostrogi piętowej zarówno w ostrym, podostrym, a także przewlekłym stadium choroby.

Moja terapia składa się z zabiegów:

• Ultradźwięków – zabieg fizykoterapeutyczny mający na celu rozbicie i zmniejszenie ostrogi piętowej.
  • Laseroterapii – zabieg fizykoterapeutyczny mający działanie przeciwzapalne, przeciwbólowe i przyspieszający regenerację tkanek.
  • Terapii manualnej– zabieg polega na mobilizacji tkanek miękkich i stawów, co pomaga zmniejszyć napięcie mięśniowe i poprawić krążenie w obrębie stopy.
  • Ćwiczeń rozciągających i wzmacniających – szczególnie ważne jest rozciąganie mięśni łydki i powięzi podeszwowej. Ćwiczenia te pomagają w rozluźnieniu nadmiernie napiętych struktur, które mogą nasilać objawy.
  • Kinesiotapingu – specjalne taśmy nakładane na stopę pomagają w poprawie stabilizacji, zmniejszeniu napięcia powięzi podeszwowej i łagodzeniu bólu.

Kluczową rolą w leczeniu ostrogi piętowej jest również dobranie odpowiedniego obuwia. Buty muszą mieć miękki podpiętek, nie mogą to być balerinki czy chodaki.

Można nosić buty z małym obcasikiem 2-3 cm ze względu na przeniesienie ciężaru ciała  na śródstopie. W sklepach medycznych, lub aptekach są do kupienia również żelowe wkładki pod piętę.

Można też zastosować zabieg fal uderzeniowych wykorzystujący energię akustyczną, który ma na celu stymulowanie procesów regeneracyjnych i przyspieszanie gojenia tkanek.